Завдання для самоконтролю (лр№9)

1.Наведіть означення понять «Веб-сайт», «Веб-сторінка», «URL-адреса».
Веб-сайт — це сукупність логічно зв'язаної гіпертекстової інформації, оформленої у вигляді окремих сторінок і доступної в мережі Інтернет.
Подібне визначення веб-сайту було правильним на початку існування Інтернету, коли Мережа і веб-сайти використовувалися в основному як розважальна система. До кінця 90-х років веб-сайти дійсно були в основному статичними сторінками. Для створення веб-сайту було потрібне лише знання мови гіпертекстової розмітки — HTML. Якщо ж сторінка надавала якісь програмні засоби — це були виключно засоби, що міг надати сервер, на якому розташований веб-сайт. Про зручність і красу тогочасних веб-сайтів взагалі особливо не доводилося говорити. Час спливає, розвиваються мови програмування, розширюються канали передачі інформації... Зараз Інтернет вже є самодостатньою галуззю економіки, а веб-сайти стали повноправними представництвами фірм в Інтернеті. Сьогодні мільйони людей вранці встають і йдуть на роботу в... Інтернет. Їх офісами є веб-сайти.

Веб-сайт — сучасне визначення

Веб-сайт — це сукупність програмних, інформаційних, а також медійних засобів, логічно пов'язаних між собою. По суті ж веб-сайт — це віддзеркалення успішності фірми, її обличчя.

Завдання й цілі сучасного веб-сайту

Веб-сайт виконує такі основні завдання:
реклама продукції, послуг, ідей. Правильно зроблений веб-сайт із легкістю приведе клієнта до висновку про необхідність покупки товару, або послуг, або ідей, що пропагуються на ньому;
продаж товарів, послуг, інформації, ідей. У сучасної людини немає багато часу для ходіння по магазинах. Тому можливість замовлення товарів і послуг, не відходячи від комп'ютера, значно розширює можливості і клієнта, і продавця; безкоштовне надання інформації або послуг. Насправді надання інформації або послуг — це засіб залучення відвідувачів до даного ресурсу для здобуття, наприклад, статистичної інформації або ж для показу реклами, якщо це рекламний майданчик; підтримка клієнтів.
Веб-сторінка (англ. Web-page) — інформаційний ресурс, доступний в мережі World Wide Web (Всесвітня павутина), який можна переглянути у веб-браузері. Зазвичай, інформація веб-сторінки записана у форматі HTML, XHTML, або рідше Wml (для wap-сторінок)
Веб-сторінка – с кладова частина веб-сайту, що може містити дані, електронну (цифрову) інформацію, інші об’єкти авторського права і (або) суміжних прав тощо.
Уніфіко́ваний лока́тор ресу́рсів або адре́са ресу́рсу (англ. Uniform Resource Locator — єдиний вказівник на ресурс, URL) — стандартизована адреса певного ресурсу (такого як документ, чи зображення) в інтернеті (чи деінде). Придуманий Тімом Бернерс-Лі для використання у WWW, сучасні форми описуються в RFC 3986. Включає в себе назву протоколу доступу (HTTP, FTP, telnet, gopher та ін.) і, власне, шлях до ресурсу, формат якого залежить від схеми доступу. 
URL (англ. Uniform Resource Locator ‘загальний визначник ресурсу’) – послідовність символів, яка вказує на файл в мережі Інтернет. Служить адресою документа у Всесвітній Павутині. Використання ідентифікатора дозволяє формувати зручні для сприйняття людини знакові конструкції, позбавляє від необхідності оперування машинними кодами. Іншими словами, уніфікований покажчик ресурсу є суворою асоціацією (зв’язком) з адресою, написаному в формі, зручній для визначення та оперування комп’ютерами. По-іншому ідентифікатор можна назвати просто посиланням.

2.Поясніть принципи навігації Інтернетом.
Для зручності користування послугами і ресурсами Інтернет, для розширення можливостей навігації в світових комп'ютерних мережах використовують сервісні програми Інтернет - браузери браузери, навігатори), здатні здійснювати навігацію завжди за одними і тими ж принципами, незалежно від того, в яких інформаційних ресурсах Інтернет знаходиться користувач. Користувачеві-початківцю слід вивчити функції і команди браузерів, оскільки практично всі операції, необхідні в роботі, можуть бути виконані за допомогою меню і панелей інструментів цих програм. Іншими словами, для успішного освоєння Інтернету слід отримати знання, навички та вміння роботи з браузерами, тобто опанувати основами навігації в Інтернеті.

Веб-оглядач, браузер (від англ. Web browser) - це програмне забезпечення для перегляду веб-сайтів, тобто для запиту веб-сторінок з мережі, їх обробки, виведення і переходу від однієї сторінки до іншої. Іншими словами, Web-браузери - це програмні засоби для роботи з гіпертекстовими документами World Wide Web. Також, з їх допомогою можна завантажувати файли з мережі.
Браузери постійно розвивалися з часів зародження Інтернету і з її зростанням ставали все більш популярними програмами. Зараз браузер - це комплексний додаток для обробки і виведення різних складових веб-сторінки і для надання інтерфейсу між веб-сайтом і його відвідувачем. Практично всі популярні браузери поширюються безкоштовно або «в комплекті» з іншими програмами: Internet Explorer (невід'ємна частина Microsoft Windows), Mozilla Firefox (безкоштовно, вільне ПЗ), Safari (спільно з MacOS або безкоштовно для Windows), Opera (безкоштовно, починаючи з версії 8.50), Google Chrome (безкоштовно, вільне ПЗ) .Першим поширеним браузером з графічним інтерфейсом був NCSA Mosaic.Ісходний код цього браузерів був відкритий і деякі інші браузери (Netscape Navigator, Internet Explorer) взяли його за основу. Цей браузер мав свої недоліки, але майже всі вони були усунуті в браузері Netscape Navigator (деякі співробітники компанії Netscape були з NSCA і брали участь в розробці Mosaic) .Netscape випустила Netscape Navigator під різні операційні системи (UNIX, Windows, Mac OS) і домоглася помітного успіху, в тому числі і комерційного. Це спонукало компанію Microsoft випустити свій браузер Internet Explorer (IE).

Розробникам сайтів слід застосовувати структуру навігації, яка відповідає баченню користувачів сайту. Не забувайте, що головне слово – “вони”, а не “ми” або “я”. Звичайно, можна створити організаційну структуру сайту чисто інтуїтивно. Проте одна з найбільших помилок полягає у використанні на сайтах компаній схем, що застосовуються в цих компаніях, наприклад, розстановка товарів по брендах або повну відповідність структури сайту структурі організації. У результаті можна створити сайт, структура якого буде очевидна для його творців, але абсолютно незрозуміла для його користувачів. Чому так відбувається?

Та тому що структура компаній і методи структурування інформації, прийняті в них, можуть абсолютно не збігатися з уявленнями користувачів. Наприклад, якщо компанія займається продажем зарядних пристроїв, то в якості категорій найкраще застосовувати характеристики товарів (наприклад, потужність зарядного пристрою), а вже потім використовувати як категорій назви фірми-виробника. Хоча назва виробника може здаватися загальновідомим для співробітників вашої організації, воно може бути незнайоме для потенційних покупців. Спроба створення структури сайту без врахування думки користувачів є величезною помилкою, яка може коштувати дуже дорого.
Не важливо, наскільки красивим і приємним здається ваш сайт, його непотрібність позбавляє його всякого сенсу для вашої цільової аудиторії. Дизайн робиться для зручності користувачів, а не власників сайту. Коли користувачі здатні зробити те, що їх цікавить на вашому сайті, тоді можна пожинати плоди успіху. Фундаментальний принцип навігації на сайті, послідовність і несуперечність є фундаментальними принципами навігації на сайті. Створення несуперечливої структури навігації допомагає користувачам визначити їх поточне становище на сайті, доступні можливості і зводить до мінімуму всякі непорозуміння. Елементи навігації служать як дорожні знаки, які допомагають переміститися з однієї області в іншу. Зміна структури навігації нагадує видалення всіх дорожніх знаків під час подорожі, користувачі не знають, куди прибудуть. Елементи навігації, які були з лівого боку сторінки, тепер можуть бути по її центру, назви категорій можуть змінюватися. Кнопка “Назад” не працює, і немає простого способу повернутися до попередньої сторінки. Значна зміна елементів навігації при переході від однієї сторінки сайту до наступної відволікає увагу відвідувачів від вмісту сайту до проблем його використання. При роботі на Web-сайтах, на сторінках яких елементи навігації постійно змінюються, у користувачів виникає почуття невпевненості і сумніви. Вдала навігація передбачувана і дозволяє користувачам відчувати себе впевнено при переміщенні по сторінках сайту. Їм не потрібно нічого вивчати або запам’ятовувати, оскільки структура сайту повністю відповідає їх уявленням про те, що інформація повинна бути представлена в Інтернеті.

Всі осмислено та впорядковано і не доводиться сумніватися, де шукати елементи сайту. Користувачі можуть переміщатися вперед, назад і в будь-яке місце на сайті, не побоюючись “заблукати”. Що таке ефективна навігація? Навігація є засобом, за допомогою якого відвідувачі можуть швидко перейти в потрібне їм місце на сайті. Чим більш ефективною буде навігація, тим імовірніше, що більше людей зацікавляться сайтом.
Основні пункти системи навігації повинні залишатися незмінними і відображатися раніше інших елементів сайту, щоб відвідувачі швидше могли зробити вибір і перейти на потрібну сторінку. Час, витрачений на очікування, поки не будуть відображені елементи навігації, є для користувачів безцільно витраченим. Будь-які змінюються елементи навігації повинні бути зручні і прості. Користувачі не хочуть шукати заховані предмети, тому не ховайте елементи навігації. Немає нічого забавного в тому, щоб “ловити” рухомі об’єкти або переміщати курсор по сторінці в пошуках активних посилань, на яких можна клацнути. Набагато простіше вибирати елементи, коли вони просто постійно залишаються на виду.

Підведемо риску під вищесказаним. Уникайте створення красивих і незвичайних елементів навігації. Користувачі не звертають на це жодної уваги. Збережіть свій творчий потенціал для тих областей свого сайту, які дійсно цікавлять користувачів. Підкреслений текст – це гіперпосилання. Коли користувачі не знають, на яких елементах сторінки можна клацнути, їм доводиться здогадуватися. Користувачі можуть просто не побачити потрібний елемент, припинити пошуки завчасно або порахувати, що вони вже досліджували всі опції, хоча це далеко не так. Не слід використовувати написи блакитного кольору для звичайного тексту, оскільки блакитний колір чітко асоціюється з тим, на чому можна клацнути, тобто на гіперпосилання. Однак блакитний колір не завжди є найкращим покажчиком на гіперпосилання. Можливість клацання також можна вказати за допомогою жирних написів. Також для цього допоможе і виділення тексту при наведенні на нього покажчика миші, хоча це і не повинно бути єдиним покажчиком на посилання, оскільки тоді користувачам доведеться дослідити всю сторінку в пошуках посилань. Крім того, на можливість переходу за гіперпосиланням можуть вказувати елементи графічного інтерфейсу, яким-небудь чином виділяються на сторінці. Користувачі зазвичай швидко помічають стандартні форми кнопок, а також інші часто використовувані елементи інтерфейсу, які служать для переходу за гіперпосиланням.Таким чином можна гарантувати, що користувачі точно знають, що є гіперпосиланням, а що – ні. Не змушуйте їх клацати по всьому екрану, щоб з’ясувати місцезнаходження гіперпосилань. Виділіть гіперпосилання за допомогою стандартних методів: кольорового тексту і підкреслення. Не покладайтеся на вказівник як на засіб по виділенню гіперпосилань. Навіть досвідчені користувачі не завжди помічають, коли звичайний покажчик перетворюється в курсор у вигляді руки, а для новачків ці два вказівники взагалі нічим не відрізняються. Прямі гіперпосилання з головної сторінки Однією з найбільш успішних стратегій дизайну, полягає в розміщенні безпосередніх гіперпосилань на головній сторінці. Вони дозволяють виконати тільки обмежена кількість найбільш важливих операцій. Неважливо, як структурована інформація або наскільки зрозумілою є система навігації, користувачі можуть втратити терпіння, якщо їм доведеться проходити по безлічі сторінок. Прямі посилання спрощують справу і дають можливість безпосередньо перейти до потрібної сторінки. На жаль, на головній сторінці неможливо розмістити велику кількість гіперпосилань. Якщо їх буде дуже багато, мета не буде досягнута через більшу ймовірність того, що користувачі клацнуть не на тій гіперпосилання. Крім того, довгий список гіперпосилань не дозволить вирішити на головній сторінці інші завдання, наприклад надати відомості про зміст сайту та інформацію про всі доступні можливості. Як це не дивно, але численні деталі, додані на велику картину, заважають її загальному вигляду. Постарайтеся на головній сторінці сайту розміщувати прямі гіперпосилання лише для вирішення невеликої кількості завдань. Для кожної області сторінки число прямих гіперпосилань повинно знаходитися в межах від трьох до п’яти. Ми допоможемо створити вам сайт із зручною навігацією.

3.Опишіть принципи організації внутрішньої структури веб-сайтів.

Структура веб-сайтів

Веб-сторінка— інформаційний ресурс, доступний у мережі World Wide Web, який можна переглянути у веб-браузері. Зазвичай ця інформація записана у форматі HTML або XHTML і може містити гіпертекст із навігаційними гіперпосиланнями на інші веб-сторінки.
структура сайту

Веб-сайт— сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті, які об'єднані як за змістом, так і навігаційно. Фізично сайт може розміщуватися як на одному, так і на кількох серверах. Зовнішній вигляд кожного сайту є унікальним, проте в усіх сайтів можна знайти спільні за функціональністю частини. 
Структура веб-сайтів
  • Головна сторінка
  • Меню сайту
  • Гіперпосилання на інші сторінки або сайти
На будь-якому сайті першою відкривається головна сторінка. У верхній частині головної сторінки зазвичай розташована так звана шапка, яку дублюють на інших сторінках сайту. Це роблять спеціально, адже ця частина відображається у вікні браузера першою і відвідувач насамперед звертає увагу на неї. Щоб забезпечити швидкий перехід до основних тематичних розділів сайту, створюють меню сайту — список гіперпосилань на його розділи. Горизонтальне меню зазвичай розташовують у шапці, іноді дублюючи його в нижній частині сторінки, а вертикальне — переважно в лівій частині сторінки, у місці, звідки відвідувач починає її переглядати. Меню є одним із найважливіших компонентів сайту, користувач постійно звертає на нього увагу, і тому вимоги до нього високі. Меню має бути зручним, помітним і зрозумілим, інакше користувач не знатиме, як перейти до потрібного розділу, і покине сайт. Пункти меню мають бути чітко відділені один від одного. Гіперпосилання, розміщені в тексті чи у вигляді графічних об'єктів, дозволяють переходити на різні сторінки сайту або навіть на інші сайти. На сайтах із дуже великим обсягом інформації є сторінки третього рівня, а якщо необхідно — то й четвертого, п'ятого тощо. Виділяють три типи структур веб-сайтів — лінійну, деревоподібну та довільну. Подорожуючи сайтом із лінійною структурою, з головної сторінки ви перейдете на другу сторінку, з неї — на третю тощо. На сайті з деревоподібною структурою з головної сторінки можна потрапити на одну зі сторінок другого рівня, звідти — на одну зі сторінок третього рівня тощо. Сайт із довільною структуроювидається зовсім неорганізованим, але саме в цьому й полягає принцип його створення. Подорожуючи таким сайтом, ви можете переходити з однієї його сторінки на інші в різні способи, і ваш шлях назад не обов'язково має бути таким самим. Вибір структури визначається особливостями завдань, що розв'язуються за допомогою веб-сайту. Наведемо додатково чотири приклади структур сайту. Кожна із цих структур має свої недоліки та переваги у проектуванні вебсайту.
приклади структур сайтуприклади структур сайту
Стандартна Основна веб-сторінка містить посилання на інші документи вебсайту, а документи містять посилання, відповідно, на основну веб-сторінку. Це найпростіший і найпоширеніший спосіб організації веб-сайту. Каскад У цьому випадку посилання в документах задані таким чином, що існує тільки один шлях обходу сторінок веб-сайту. За каскадного способу організації сторінок відвідувачі сайту можуть переміщуватися тільки в одному з напрямків — вперед або назад. Хмарочос У цій моделі відвідувачі можуть опинитися на деяких сторінках, тільки якщо вони йдуть правильним шляхом. Це нагадує підйом до потрібної кімнати у великому хмарочосі. Павутина У цьому випадку всі сторінки веб-сайту містять посилання на інші сторінки, і користувач може легко перейти з будь-якої сторінки практично на будь-яку іншу. Ця схема може перетворитися на лабіринт, якщо вийде з-під контролю, але вона популярна в тих випадках, коли посиланнями на документи користуються не надто часто.

Етапи створення сайту

Створення сайту умовно можна розділити на такі етапи:
1. Попередній етап розробки сайту (на цьому етапі розв'язуються питання загального характеру. Обговорюється загальна концепція сайту, формулюються та фіксуються цілі створення сайту)
2. Етап проектування сайту (Визначення структури сайту: меню, посилання, розміщення модулів, побудова списку компонентів, що підключаються, тощо)
3. Етап розробки й тестування сайту.
4. Розміщення сайту.
5. Розвиток ресурсу. Створення веб-сайту починається зі створення інформаційної моделі сайту. Будь-яку веб-сторінку можна оцінити за двома параметрами: зміст та зовнішній вигляд. Проте спочатку потрібно вирішити, яку інформацію потрібно на ній розмістити. Необхідно детально проаналізувати, скільки і якої інформації потрібно подати на веб-сторінці. Створюючи проект сайту, потрібно добре продумати його загальну структуру, зміст інформації та посилання.
створення сайту


Хостинг. Засоби автоматизованої розробки веб-сайтів
Для того щоб сайт став доступним широкому колу відвідувачів, йому необхідно призначити доменне ім'я і розмістити в мережі Інтернет. Розміщення сайту на сервері та подальше його адміністрування називають хостингом. Наданням такої послуги займаються спеціальні організації. Хостинг буває платним і безкоштовним. Можливість створювати веб-сторінки та організовувати форуми й чати в автоматизованому режимі (крім власне розміщення сайту) часто надається на серверах, що забезпечують хостинг. Наприклад, ucoz.ru, mylivepage.com. Веб хостинг UcoZ Ucoz — це безкоштовний веб-хостинг із вбудованою системою керування сайтом. Модулі UcoZ можуть використовуватися як у єдиній зв'язці для створення повнофункціонального сайту, так і окремо, наприклад, як блог-платформи, веб-форуми та ін. Фактично UcoZ — це веб-сервіс, що працює за принципами Веб 2.0 і дозволяє, в першу чергу, створювати сайти різного рівня складності та досить сильно відрізняється від традиційних безкоштовних хостингів. Під час реєстрування користувачеві надається можливість вибрати домен для свого проекту. В системі існують також і домени, спеціально розраховані на українську аудиторію — name.ucoz.ua, name.at.ua. Під час реєстрування кожен користувач отримує 400 Мб дискового обсягу. Дисковий обсяг постійно збільшується пропорційно до зростання кількості відвідувачів сайту. Основні можливості:
  • Користувачу пропонується багато дизайнів на вибір, які можна використати для побудови сайту.
  • Можливість створити власний дизайн (шаблон) або переробити будь-який зі стандартних.
  • Доступ по FTP.
  • Безкоштовна технічна підтримка.
  • WYSIWYG online редактор.
  • Візуальний конструктор блоків.
  • Версія сайту для КПК.
  • Резервне копіювання.
  • Лайтбокс — рекламний щит.
  • Загальна авторизація — uID. Модулі системи
  • Користувачі — керування списком користувачів сайту.
  • Форум — створення та керування форумами.
  • Щоденник (блог) — створення та керування блогом.
  • Фотоальбоми — створення фотоальбомів.
  • Гостьова книга — керування гостьовою книгою.
  • Каталог статей — керування статтями на сайті.
  • Міні-чат — модуль для маленьких повідомлень, які можуть містити смайлики.
  • Шаблони — модуль містить дизайни на будь-який смак.
  • Новини сайту — модуль, що дозволяє користувачеві слідкувати за оновленням сайту.
  • Інтернет-статистика — перегляд статистики відвідувань сайту.
  • Каталог файлів — каталог файлів, які були додані користувачами сайту.
  • Каталог лінків — список веб-адрес, які були додані користувачами сайту.
  • Оголошення — створення дошки оголошень.
  • FAQ — список найчастіших запитань та відповідей на них.
  • Опитування — опитування різного спрямування.
  • E-mail форми — організація зворотного зв'язку з адміністрацією сайту.
  • Онлайн-ігри — модуль, у якому представлені ігри різних напрямків — від стратегій до настільних ігор.
  • Інтернет-магазин — модуль системи, який є оптимальним рішенням у галузі електронної торгівлі.
4.Як зареєструвати веб-сайт на безкоштовному сервері?
«Створити сайт безкоштовно» - один з наипопулярнейших запитів, пов'язаних з веб-дизайном. Для безкоштовного створення сайтів зараз є безліч допоміжних засобів. Це й безкоштовні шаблони веб-дизайну, і всілякі картинки для оформлення сайтів, і безкоштовні системи керування (CMS), і різні модулі та доповнення. Але зібраний з таких безкоштовних «кубиків» сайт необхідно десь розмістити, причому бажано теж безкоштовно. Саме для цього й існує послуга безкоштовного хостингу - розміщення сайту й супутніх файлів (зображень, музичних і відеофайлів, текстів і т.д.) на сервері хостинг-провайдера безкоштовно.
Види хостингу
Взагалі, хостинг підрозділяється на декілька видів:
  • віртуальний сервер: на одному сервері надаються ресурси для безлічі сайтів, від 50 до 1000, середовище виконання веб-сервісів єдине для всіх;
  • віртуальний виділений сервер - те ж, що й віртуальний сервер, але в цьому випадку на одному сервері знаходиться кілька віртуальних машин, кожна для окремого сайту;
  • виділений сервер - сервер, всі ресурси якого виділені для роботи тільки з одним сайтом;
  • колокація - іноді виділяється як самостійна послуга; розміщення в дата-центрі хостинг-провайдера свого або ж орендованого обладнання.
Очевидно, що для безкоштовного хостингу виділений сервер жоден хостинг-провайдер не надасть. Тому безкоштовно скористатися послугами хостингу можна зазвичай на віртуальному сервері.

Що входить до послуги безкоштовного хостингу?

Наявність або відсутність різних служб і можливостей, обмеження у розмірі дискового простору, місячного трафіку, кількості баз даних - ось основні показники, що характеризують той або інший хостинг.
Отже, безкоштовний хостинг зазвичай описують і порівнюють за такими параметрами:
  • чи присутня підтримка CGI/Perl, PHP, .htaccess (для Apache), MySQL;
  • який розмір дискового простору (зазвичай порядку 50-100 Мб);
  • яка кількість місячного трафіку;
  • скільки сайтів можна розмістити в рамках одного облікового запису;
  • яка кількість FTP користувачів;
  • чи присутні ящики електронної пошти й місце під них (найчастіше ящики електронної пошти безкоштовний хостинг не надає);
  • скільки виділяється баз даних і місця під них (у більшості випадків - 1 база даних);
  • які ресурси сервера, що виділяються для роботи з акаунтом одного клієнта (ресурси CPU, оперативної пам'яті, пропускна здатність каналів).
Переваги й недоліки безкоштовного хостингу

Безперечно, основною перевагою безкоштовного хостингу є його...безкоштовність! Завдяки можливості, не витрачаючи ані копійки, спробувати всі плюси й мінуси безкоштовного хостингу, останній користується величезною популярністю серед розробників невеликих сайтів - домашніх сторінок, некомерційних пізнавальних ресурсів. До того ж, багато користувачів послуг безкоштовного хостингу з розвитком свого проекту переходять на платний варіант і одержують більше можливостей.

Однак мінусів у безкоштовного хостингу на жаль цілком достатньо.

По-перше, використовуючи безкоштовний хостинг, Ви не можете зареєструвати свій сайт на домені другого рівня. Адреса Вашого сайту буде виглядати як www.site_name.host_name.ua (.ua, .com, .inf і т.д.). Таке доменне ім'я може негативно відбитися на їхній репутації комерційних сайтів. Комерційний ресурс, зареєстрований на безкоштовному хостингу, викликає сумнів у компетентності й успішності компанії-власника сайту. Крім того, фактичним власником доменного ім'я у випадку безкоштовного хостингу є хостер, а виходить, перемінивши хостера, Ви це ім'я втратите.
По-друге, як компенсацію за безкоштовне користування хостингом хостери розміщауть свою рекламу на сайтах клієнтів. Причому ця реклама не погоджена із власником сайту й може не відповідати змісту й тематиці сайту.
По-третє, безкоштовний хостинг має істотні обмеження в розмірах файлів, що завантажуються на сайт, їхній кількості й швидкості завантаження. Відсутність резервного копіювання даних і технічної підтримки приводить до того, що Ви ризикуєте втратити які-небудь важливі дані й не зможете їх ні відновити, ані пред'явити хостеру претензії.
Таким чином, безкоштовний хостинг найбільше підходить для новачків, власників невеликих домашніх сторінок. Однак же для комерційних сайтів платний хостинг переважніше. Платний хостинг надає більше можливостей, гарну службу технічної підтримки й сприяє створенню позитивного іміджу.

Застереження. Ризики з безкоштовним веб-хостингом

Все, що називається словом "безкоштовно", може бути дуже спокусливим. Зрозуміло, що більшість новачків, які вперше запускають веб-сайт, хотіли б зберегти низьку вартість та заощадити гроші. Але майте на увазі, що ніщо не справді вільне в цьому світі.
Безкоштовні хостинг-платформи поставляються з різними ризиками та проблемами - у тому числі постійний час простою сервера, вилучення вашого сайту без попередження, і витік персональних даних.
Деякі безкоштовні угоди ніколи не варті недоліків, з якими вони стикаються. Якщо ваш веб-сайт має значення, ви повинні дізнатись про ці ризики та перевірити їх деякі рекомендовані альтернативи внизу цієї статті або Джеррі список найкращих платних послуг 10.

Розкриття ФТК
WHSR отримують реферальні збори від деяких компаній, згаданих у цій статті. Це вимагає великих зусиль та грошей для створення корисного вмісту, подібного до цього, - ваша підтримка високо цінується.

5.Охарактеризуйте вимоги до оформлення Веб-ресурсів.
Учитель, який добирає електронні освітні ресурси для використання у своїй педагогічній діяльності, повинен самостійно оцінювати знайдені їм матеріали і використовувати в процесі навчання тільки ті з них, які відповідають основним вимогам до цих ресурсів. В літературі визначають навчально-методичні, дизайн-ергономічні та техніко-технологічні
групи критеріїв оцінювання електронних ресурсів.
Перш за все електронні навчальні ресурси повинні дотримуватися дидактичних вимог, які відносять до навчально-методичних. Ці вимоги відповідають основним дидактичним принципам: принцип науковості навчання, доступності, проблемності, наочності, систематичності та послідовності у викладенні навчального матеріалу.
Існують і спеціальні дидактичні вимоги – це такі вимоги, що зумовлені використанням переваг сучасних інформаційних технологій в створенні та функціонуванні електронних ресурсів. До них можна віднести вимоги адаптивності (пристосовність комп’ютерних програм до індивідуальних можливостей учнів); інтерактивності навчання; реалізації можливостей комп’ютерної візуалізації навчальної інформації; розвитку інтелектуального потенціалу учнів при роботі з електронним навчальним ресурсом та ін.
З дидактичними вимогами до освітніх електронних ресурсів тісно пов’язані методичні вимоги, що передбачають врахування особливостей конкретного навчального предмета, специфіки відповідної науки, її понятійного апарату, особливості методів дослідження її закономірностей.

Електронні ресурси мають задовольняти наступні методичні вимоги:
– методична забезпеченість (наявність комплекту методичних матеріалів, методичної підтримки електронного ресурсу);
– відображення системи наукових понять навчальної дисципліни у
вигляді ієрархічної структури високого порядку;
– можливість різних тренувальних дій з метою поетапного підвищення знань учнів.
Електронні ресурси повинні дотримуватися і психологічних вимог.
Серед них можна виділити наступні вимоги:
– урахування особливостей таких пізнавальних психічних процесів,
як сприймання, увага, мислення, уява та пам’ять;
– електронний ресурс має бути спрямований на розвиток як образного, так і логічного мислення. До дизайн-ергономічних вимог належать такі ергономічні вимоги,
як організація дружнього інтерфейсу, забезпечення гуманного відношення до учнів, забезпечення можливості використання учнями необхідних підказок та методичних вказівок, вільної послідовності та темпу
роботи, що дозволить уникнути негативного впливу на психіку, створить доброзичливу атмосферу на заняттях. Електронні ресурси мають бути реалізовані на високому рівні естетичних вимог. 

Ці вимоги пов’язані з ергономічними та встановлюють відповідність естетичного оформлення функціональному призначенню електронних ресурсів, упорядкованість та виразність графічних та художніх елементів навчального середовища, відповідність кольорового оформлення ресурсу, якість відтворення та екранного дизайну (чіткість представлення тексту і графіки, відповідність кольорових, текстових та звукових рішень, інформаційної насиченості екранів ергономічними вимогами) захист даних, стійкість до помилок учнів, наявність захисту від некоректних дій.
Великого значення набувають і техніко-технологічні вимоги: функціонування в локальному та мережному режимі; максимальне (але педагогічно зумовлене) застосування сучасних засобів мультимедіа та телекомунікаційних технологій; надійність та стійкість роботи; наявність
захисту від несанкціонов

6.Поясніть відмінності між сторінками типу домашня, Веб-каталог, форум, чат, головна сторінка та сторінка розділу веб-сайту тощо.
Дома́шня сторі́нка або головна́ сторі́нка, (англ. home page або main page) — початкова сторінка веб-сайту, яка, зазвичай, надає відомості про тематику веб-сайту та матеріали, які можна побачити на подальших сторінках (дозволяє переглянути зміст веб-сайту). Як правило, посилання робляться саме на домашню (головну) сторінку веб-сайту. Іноді домашня сторінка може бути першою і єдиною сторінкою на сайті.
Веб-катало́ги — це один зі способів організації та категоризації гіперпосилань на сайти. Це модеровані і тематично погруповані збірки сайтів.
Каталоги не дають змогу власникам сайтів (а також й іншим користувачам) зголошувати сайти разом з коротким описом до розгляду, а після перегляду і перевірки таке зголошення затверджується модератором каталогу. Категоризація сайту базується на змісті цілого сайту, а не окремих його сторінок або ключових слів. Залежно від принципів роботи каталогу сайт може бути приписаний до однієї чи до кількох категорій або підкатегорій.
Найбільш знаним та найстарішим каталогами були каталог Yahoo та DMOZ (нині закриті).
  • глобальні — сюди збираються ресурси з усього інтернету, часто такі каталоги є багатомовними.
  • регіональні: ресурси в таких каталогах мають відношення до певної місцевості − області, міста, району, села.
  • тематичні: присвячується певній тематиці.

Білі, сірі та чорні каталоги
  • Білі каталоги: при реєстрації у білому каталозі веб-майстру не обов'язково давати на своєму сайті зворотне посилання. Втім, сторінка сайту, на якому є зворотне посилання, розміщується у каталозі вище, ніж сторінки інших сайтів. Каталог дає пряме посилання на сайт.
  • Сірі каталоги: перед поданням заявки на реєстрацію сайту в сірому каталозі веб-майстер зобов'язаний розмістити зворотне посилання. Каталог дає пряме посилання на сайт.
  • Чорні каталоги: при реєстрації у чорному каталозі веб-майстер зобов'язаний розмістити зворотне посилання. Каталог посилається на сайт через редирект.
Каталоги сайтів з прямими посиланнями — при реєстрації сайту в даному каталозі веб- майстер отримує відповідну пряму (без перенаправлення) посилання на свій сайт.
Каталоги сайтів з посиланнями — реєстрація сайту в даному каталозі не дає посилання на реєстрований сайт. Посилання в таких каталогах дано через перенаправлення (редирект).
Закриті каталоги — додавання сайтів в даний каталог може проводити тільки одне відповідальна особа.
Форум - це форма спілкування на сайті. Кожне повідомлення на форумі має свого автора, тему і власний вміст. Як правило, форуми розділяються на теми, і кожна ваша відповідь буде частиною загального відкритого обговорення певної теми. Крім того, форум нічим не обмежений. Ще одна особливість форуму - необов’язково відповідати в реальному часі. Теми і відповіді зберігаються протягом необмеженого періоду часу. Багато форумів існують багато часу, і декілька років може йди обговорення однієї теми.Форум — інтернет-ресурс, популярний вид спілкування в інтернеті. На форумі створюються теми для спілкування, що робить його кращим за чат. Всі, кого цікавить певна інформація, можуть зручно й швидко переглянути її на форумі. На форумі є адміністратори (власники форуму) та модератори (обслуговуючий персонал, який стежить за виконанням установлених правил і порядку). Форуми можуть бути присвячені програмному забезпеченню, автомобілям, футбольній команді і т. д.
Веб-форум - клас веб-сервер-додатків для організації спілкування відвідувачів веб-сайту. Термін відповідає сенсу вихідного поняття «форуму».

Що пропонує форум?
Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тем в розділах і подальшим обговоренням усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, є тематичною гостьовою книгою. Поширене ділення веб-сервера-форуму: Розділи > теми > повідомлення. Зазвичай повідомлення несуть інформацію «автор - тема - вміст - дата/час». Повідомлення і всі відповіді на нього утворює «вітку» («тему», «тред», від англ. thread; «топик», «топ» від англ. topic). Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонене правилами поведінки форуму. За дотриманням правил стежать модератори і адміністратори - учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати і видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників. На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання і створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інших необхідна попередня реєстрація (найбільш поширений варіант) - ті та інші форуми називають відкритими. Застосовується і змішаний варіант - коли окремі теми можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - лише зареєстрованим учасникам. Окрім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також незрідка зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а остання частина доступна лише вузькому кругу учасників. При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, набудувати свій аватар або підпис , що автоматично додається до його повідомлень, - залежно від переваг. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні картинки, у тому числі т. н. юзербари. Більшість форумів мають систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті. Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитів. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на поставлене в заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.

Веб-форум — це клас веб-застосунків для організації спілкування відвідувачів веб-сайту. Термін відповідає значенню початкового поняття «форум». Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає у створенні користувачами тем у розділах і можливістю обговорення всередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу. Найпоширеніше ділення веб-форуму: розділи→теми→повідомлення.
Звично повідомлення несуть інформацію «автор-тема-зміст-дата/час». Повідомлення та всі відповіді на нього створює гілку (тему, тред, трєд, топік, топ). Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонене правилами поведінки форуму. За дотриманням правил слідкують модератори та адміністратори — учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати та видаляти чужі повідомлення у визначеному розділі чи темі, а також контролювати доступ до них інших учасників.
На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інших — необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший варіант) — ці та інші форуми називають відкритими. Застосовується і змішаний варіант — коли деякі теми можуть бути доступні до запису всіх відвідувачів, а інші — тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а решта доступна тільки вузькому колу учасників.
Під час реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі — сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, налаштувати свій аватар або підпис, що буде автоматично додаватися до його повідомлень. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні зображення, в тому числі так звані юзербари.
Чат (англ. chat — «розмова») — мережевий засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами інтернету в режимі реального часу. Зазвичай, під словом «чат» мається на увазі інтернет-ресурс з можливостями чату, чат-програма, рідше — сам процес обміну текстовими повідомленнями.



За способом реалізації функціоналу чати поділяються на:
  • Веб-чати або чати на HTTP — розміщені на веб-сторінці, що для виводу інформації оновлюється з певною заданою періодичністю;
  • Чати на IRC — спеціалізований протокол для чатів;
  • Чати на сторонніх протоколах — наприклад на протоколі ICQ;
  • Чат-програми для обміну даними в локальній мережі (Vypress Chat, Network Assistant). Часто мають розширений функціонал — можливість передачі файлів, сповіщень, оголошень.
За сферою застосуванням чати поділяються на:
  • all2all — групова комунікація;
  • p2p — персональні комунікації (наприклад, ICQ, Jabber, Skype, Yahoo! Messenger, AOL Instant Messenger, Hamachi) — для особистого спілкування;
  • b2b — ділові (робота в групах);
  • b2c — споживацькі (підтримка клієнтів компанії на корпоративному сайті).
8. Як за допомогою безкоштовної служби ведення блогів створити й адмініструвати електронний журнал.
Веб-журнал (блог) – це сайт, основний зміст якого постійно оновлюється новими записами, які можуть містити символьні, графічні, звукові та відео дані, і відображається у хронологічному порядку. Кожен запис у веб-журналі має тему, зміст (текстові, графічні, звукові, відео дані), дату і час публікації. До кожного запису можуть додаватися коментарі інших людей, що забезпечує дискусію з приводу тієї чи іншої теми. Сукупність цих записів утворює хронологічну структуру веб-журналу, в якій останній запис завжди відображається на початку, а перший в кінці, тобто в зворотному порядку.
Веб-журнал може складатися з декількох тематичних розділів, які містять записи відповідно до його тематики. За своєю функціональністю веб-журнал схожий на форум, де здійснюється обговорення тих чи інших питань. Відмінність полягає у тому, що у веб-журналі створювати нову тему може автор або група авторів, а звичайний користувач, який переглядає веб-журнал, не має такої можливості, тоді як у форумі кожний зареєстрований учасник може створювати власні теми для обговорення. Веб-журнал має соціальний характер. Навколо них формується група людей, які цікавляться його тематикою, або знають особисто автора (чи авторів). Саме тому веб-журнал можна використовується для організації спільної діяльності.
Живий журнал - блог- платформа для розміщення онлайнових щоденників (блогов), або якийсь окремий блог ("щоденник", "журнал") на цій платформі. Пропонує звичайний для блогів набір функцій: можливість публікації записів, їхнього коментування читачами й так далі; також є зручні додаткові функції, багато хто з яких доступні безкоштовно будь-якому бажаючий. Донедавна відрізнявся відсутністю обов'язкової реклами в безкоштовних блогах.

Комментариев нет:

Отправить комментарий