Технологія виконання телекомунікаційного проекту (лр№2)


Творчі завдання

Завдання 1. Оберіть тему телекомунікаційного проекту, опишіть технологію його виконання. Які проблеми розв’язує телекомунікаційний проект?

*За основу проекту можна взяти світові рекорди з вирощення рослин-гігантів: Світові рекордсмени овочі-гіганти та фрукти-велетні; та за можливості поспілкуватись з людьми, які мали такий досвід. 
Основним завданням проекту може бути облаштування на території школи спеціальної ділянки для самостійного вирощення сезонних овочевих/фруктових культур.  

Темою телекомунікаційного проекту є: Змагання рослин-гігантів.

Проблема:
Чи впливає розмір рослини на її силові можливості? 
За якими принципами вчені класифікують рослин? 
Як вплинула еволюція на зміни в рослинних організмах? 

Спосіб розв'язання: Проект спрямований на «змагання рослин-гігантів». Учням пропонують позмагатися між класами по вирощуванню певної рослини, щоб дізнатися, яка команда зможе виростити її найбільшою. Починаючи з рівних стартових умов (насіння, часу посадки) декілька команд з різних класів мають спроектувати та провести керований експеримент по вирощуванню, для того щоб разом виявити найкращі умови для вирощування. Учні заноситимуть інформацію про хід експерименту в створений ними журнал наукових спостережень, розроблять інформаційний бюллетень, створять мультимедійну презентацію, напишуть статті для публікацій на класних веб-сторінках в мережі Інтернет, описуючи хід проекту, отримані результати та їх інтерпритацію.
Проект використовується в 4 класі для того, щоб узагальнити та систематизувати знання дітей про рослини, підвищити інтерес до вирощування сільськогосподарських кулитур та до предмету загалом.

Завдання 2. Охарактеризуйте вибрану Вами педагогічну технологію.

Мета проекту – збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю, формувати поняття про флору та особливості розвитку представників рослинного світу, удосконалювати навички усного та писемного мовлення, розвивати пізнавальну активність, допомогти учням у розкритті себе, як творчої особистості, виховувати любов до природи.
Даний проект повинен не лише узагальнити знання дітей про рослини, а й змотивувати їх до вивчення цікавих технологій з їх вирощення, поглибити практичні навички роботи з натуральними природніми матеріалами.
Проект є творчим, комбінованим (пошуково-дослідницьким), міжпредметним, серед учасників одного класу (або можна навіть і декілька паралелей, якщо є можливість), груповий, середньої тривалості (приблизно 5-8 тижнів).

Учасники проекту: учні, батьки, вчитель.

Форма захисту: урок-проект з мультимедійним супроводом.

Проект охоплює такі навчальні предмети, що інтегруються, як "Я у світі", "Інформатика", "Математика".

Оствіня галузь "Природознавство"
Учень:
· Висуває теорії, планують та виконують експерименти, аналізують їх, роблять висновки з цих експериментів.
· Пояснює, чому висування питань і відповіді на них є частиною процесу наукового дослідження.
· Порівнює свої попередні знання з результатом наукового дослідження.
· Доводить очевидність змін з плином часу.
· Розробляє моделі (ілюстрації, діаграми), щоб пояснити, як події (об’єкти) відбуваються (змінюються) в реальному світі.

Освітня галузь "Математика"
Учень:
· Збирає, організовує та робить записи даних досліджень та експериментів.
· Читає та інтерпретує наведені дані, щоб зробити очевидні висновки та передбачення.
· Вимірює дані та характеристики об’єктів, використовуючи відповідні одиниці вимірювання.

Освітня галузь "Комп’ютерні технології" 
Учні використовують:
· Комп’ютерні технології для покращення навчання, збільшення продуктивності діяльності та сприяння розвитку творчого потенціалу.
· Засоби підвищення продуктивності діяльності для створення моделей процесів та створення творчих робіт.
· Телекомунікації для співпраці, публікацій, спілкування з однолітками, експертами та іншими цільовими групами.
· Різноманітні формати для ефективного обміну інформацією та ідеями з різними учасниками навчального процесу та групами населення.
Комп’ютерні технології для того, щоб розміщувати, оцінювати, відбирати, та збирати інформацію з різноманітних джерел.

Завдання 3. За обраною темою проекта складіть план його виконання та опишіть зміст кожного з етапів його виконання.

Етап 1. Учитель розподіляє теми проекту. Демонструє приклади учнівських портфоліо ( презентації, публікації та веб-сайту). Учні об’єднуються на групи для виконання проекту.

- Перша група. Учні дослідують питання «Чи впливає розмір рослини на її силові можливості?»

- Друга група. Учні досліджують питання «За якими принципами вчені класифікують рослин?»

- Третя група. Учні досліджують питання «Як вплинула еволюція на зміни в рослинних організмах?»

Етап 2. Учні здійснюють пошук літературних джерел та матеріалів в Інтернеті. Аналізують та систематизують текстову інформацію. Аналогічно текстова інформація стає основою для створення учнівських проектів.

Етап 3.
Учні групи 1 проводять опитування серед учнів молодшої школи про те, чи відомі їм рослини – велетні.

Учні групи 2 знаходять цікаві факти, презентації, відео-фрагменти про рослин – велетнів.

Учні групи 3 проводять енциклопедичну дискусію у класі, виділяючи аргументи, з таким прикладом вступу: Рослини–велетні існують «так, тому що..» «ні, тому що..»

Етап 4. Кожна група,  виконує запропоновані вчителем творчі завдання.

Етап 5. Представлення результатів роботи кожної групи на уроці-проекті з мультимедійним супроводом та демонстрацією рослин, які вдалось виростити. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий